Re: Montare amortizoare

#49
Era sa o patesc urat. Din cauza ruginii, pe dreapta fata s-a rupt amortizorul jos, partea care tine port fuzeta sau cum se cheama si roata a iesit catre in afara din partea de sus, si a iesit si planetara din cutie, asa mi-am dat seama din masina ca s-a intamplat ceva, ca nu se mai urnea din loc. Tocmai ce parcam undeva. Daca se intampla in mers...
Am cumparat amortizor, am imprumutat niste prese de arc si la treaba.
Deci, prezint si eu inca o data cum se face, sau cum am facut eu, in regim de amator:
- se ridica masina pe cric, se scoate roata.
- se scot cele doua suruburi care prin fuzeta de amortizor: cheie de 17, eventual doua, sa tineti contra. nu pierdeti piulitele ca au pas marunt, dar merg alte suruburi cu pas normal eventual. la mine nu au fost intepenite, am avut noroc.
- se comprima arcul foarte bine cu presele; ca sa scoateti amortizorul merge si mai putin, dar ca sa il bagati pe cel nou trebuie mult.
- se scoate piulita care tine amortizorul sus pe sasiu, prin compartimentul motor; nu prea e asa spatiu, e si tija de la capota, e bine sa va tina capota cineva si sa pliati tija. uitati-va atent cam cat iese surubul amortizorului, cam atat va trebui sa strangeti si voi, ca la mana nu se simte. piulita se desface cu tubulara scurta sau inelara de 17 (sau 19, amortizorul nou a avut de 19 dar am pus-o pe cea veche (la interior erau la fel), ca nu aveam loc cu cheie de 19). atentie, piulita e cu pas marunt, identica cu cele de la pasul 2, daca o pierdeti luati de acolo si puneti in loc alt surub cu piulita cu pas normal.
- se scoate amortizorul, evident pe jos.
- se separa arcul cu ce mai are pe acolo pe sus de amortizor. atentie daca sunt lipite piese ca daca nu sunteti atenti si se dezlipesc fara sa va dati seama, va treziti cu piese in plus si nu stiti unde vin. eu asa am patit dar totusi e simpla treaba.
- lungiti amortizorul nou la maxim.
- se introduce amortizorul nou prin arc si se aseaza in ordine piesele din capul amortizorului. dupa ce le-ati asezat, surubul din amortizor trebuie sa iasa mult in afara. daca nu iese, mai strangeti arcul cu presele.
- se introduce ansamblul amortizor-arc la locul lui pe masina, intai sus. aici mai e necesar cineva care sa preia sus surubul din amortizor si sa insurubeze putin piulita. surubul amortizorului e polizat intr-o parte, e un fel de catare, tot asa e si gaura piesei prin care se introduce sus, deci trebuie potrivite.
- se strange putin piulita de sus.
- se monteaza cele doua suruburi care prind amortizorul de fuzeta. astfel, amortizorul va sta in pozitia normala si veti strange mai usor piulita de sus.
- se strange la gata piulita de sus. atentie, nu se strange pana nu mai puteti ci cam cat a fost de stransa la inceput.
- restul bla bla, scoateti presele, montati roata etc.

Re: Montare amortizoare

#50
Salut ! Din ce am inteles te-ai chinuit sa schimbi amortizorul fara sa dai si flansa amortizorului jos . Desfaci 2 piulite de 12mm si cele 2 suruburi cu cheie de 17 mm furtunul de la frana si senzorul de ABS daca e . Asa ai tot ansamblu amortizor dat jos . De obicei se schimba amortizoarele pe ambele parti ale puntii , stanga si dreapta , nu mai spun si de bucsile de cauciuc ale flanselor , ca tot umbli in zona lor .

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Bing [Bot] și 0 vizitatori

cron