Re: CHECK aprins

#91
Buna ziua ! Va rog sa ma ajutati si pe mine cu un sfat in legatura cu sonda de purjare care face legatura cu canistra de vaporizare prin furtunas .Am verificat prin tester si mi-a spun ca din cauza sondei de purjare sta aprins ,a sters codul si sa aprin iarasi in 3 zile. Cum pot sa verific daca este defecta sonda? Nu am pe nimeni pe langa mine cu matiz.

Re: CHECK aprins

#93
"""P0141 O2 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 2""" imi apare acest cod de eroare pe tester.
unde este acest senzor localizat? ce trebuie sa fac? daca incerc sa sterg codul de eroare, becul se stinge o secunda si se reaprinde dinou.
i hate the cops ;)

Re: CHECK aprins

#94
matyZ scrie:"""P0141 O2 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 2""" imi apare acest cod de eroare pe tester.
unde este acest senzor localizat? ce trebuie sa fac? daca incerc sa sterg codul de eroare, becul se stinge o secunda si se reaprinde dinou.
am sters codul de eroare si s-a stins becul , probabil ca daca nu rezolv problema ,acesta se va reaprinde...
banuiesc ca e senzorul cel de dupa catalizator.... asa este?o poza cu ea exact unde este aveti? (nu de alta dar sa nu ma apuc sa demontez aiurea toata masina :lol: :lol: )
i hate the cops ;)

Re: CHECK aprins

#96
adrian_r5 scrie:Poate te ajuta ;)
mersi... da e ce am banuit eu.. al doilea senzor de pe evacuare....becul s-a aprins iar...e clar ca trebuie schimbata piesa respectiva
i hate the cops ;)

Re: CHECK aprins

#97
Salutare,
Cand credeam ca toate sunt bune si frumoase a mai aparut ceva, CHECK APRINS din nou ....
dupa prima vizita la tester am schimbat senzorul de la axul cu came, toate bune dar dupa doua saptamani iar CHECK-ul aprins
dupa a doua vizita la tester am mai descoperit urmatoarele coduri de eroare:
P0342 powertrain camshaft position senzor A circuit low input (bank 1 or single sensor)
P0501 powertrain vehicle speed senzor range / performance
ciudat ca desi schimbat senzorul de la axul cu came tot apare aceasta eroare... am incercat sa ignor acest cod de eroare si am mers o perioada cu check-ul aprins, are momente cand se stinge dar dupa 20 km se reaprinde ...
Masina se comporta normal, porneste la prima cheie, functioneaza in parametri zic eu.
Sincer numai inteleg nimic ce sa mai schimb am schimbat si testerul aceeasi problema.
Poate sa fie un scurt undeva? O recomandare de mecanic sau electrician auto
Nu stiu incotro sa o apuc.

Re: CHECK aprins

#98
Imagine


Salut ,

Pentru codul DTC de mai sus si pe care il intalnesc in mod frecvent la diverse matizuri E3/4 este important sa se efectueze o a doua scanare urmata de stergere a codului respectiv(dupa inlocuirea piesei)... P0342 v-a ramane stocata în zonele de memorie rezervate pentru stop cadru şi evidenţa defectiunilor chiar daca piesa a fost inlocuita cu una perfect functionala.
Cine ti-a facut scanarea ar fi trebuit sa mai faca o scanare si dupa montajul piesei din considerentul enuntat mai sus.
Pentru DTC P0501 iti recomand sa schimbi senzorul de viteza. Este montat pe cutia de viteze.

O seara buna.
*Mecanica MATIZ & SPARK
*Revizii periodice
*Diagnoza Daewoo fabr. 99-2008
<< Tel : 0721 387 857 - Tudor >>
https://www.facebook.com/MATIserv/

Re: CHECK aprins

#99
Cel mai des intalnite coduri de eroare si cauzele lor:

P0172

Se intampla in mod special cand motorul este cald: Feedback-ul negativ este transmis catre ECM sub forma P0172 - Powertrain System too Rich (Bank 1) raport instabil de aer-combustibil, amestec bogat, (benzina>aer).

1.Injector ars sau ramas pe deschis datorita mizeriei din interior.
2.Senzor MAP in eroare (element sensibil murdar sau defect)
3.Aprindere sau sistem de combustibil presiune cu presiune neadecvata.
4.Pierdere de gaze la evacuare detectata de sonda O2
5.Supraincalzire sensor O2 sau elementul de incalzire al sondei defect.

Problema ne remediata la timp afecteaza in scurt timp senzorul EGR, sondele O2 precum si catalizatorul.


P0171

La fel ca in cazul lui DTC P0172 cand motorul cald: Feedback-ul negativ este transmis catre ECM sub forma P0171 - Powertrain System too Lean (Bank 1) raport instabil de aer-combustibil, amestec sarac(benzina<aer).

1.Senzor aer murdar (MAF)
2.Filtru aer murdar
3.Presiune combustibil mai mica decat este specificata de constructor.
4.Scurgerile de gaz de evacuare sistem(traseul de evacuare prezinta fisuri..racord flexibil, toba intermediara/finala etc.)
5.Supapa PCV nefunctionala si/sau furtune vaccum deteriorate/crapate.

Contra "aburelilor" din service-uri
*Mecanica MATIZ & SPARK
*Revizii periodice
*Diagnoza Daewoo fabr. 99-2008
<< Tel : 0721 387 857 - Tudor >>
https://www.facebook.com/MATIserv/

Re: CHECK aprins

#100
Am intrat in clubul erorii P0172 :(

Am intrebat soata de cand e check engine aprins si mi-a zis ca merge asa cu el de 1 an :shock: :!:

Masina merge ok, trage, porneste la sfert, tine ralanti, doar becul ala sta aprins.

Cand am umblat pe la motor, acum cu ocazia distributiei, am desurubat si capacul pe unde se toarna ulei si se vede ceva ca o mazga acolo sper sa nu fie problema vreun injector.
Anul trecut la un service, unde cica s-a facut revizie, s-a schimbat ceva sonda de oxigen, nu m-a lamurit mecanicu' si ca de la aia era si anu' trecut, aprins check engine. Probabil a sters eroarea si a durat un pic pana a reaparut..

Cum am fost si pe sub masina cu motorul pornit nu am vazut ( sau mirosit) pierderi pe evacuare gaze.

In weekend am iar program de service :D, verificare bujii si fise bujii senzorii MAP ( habar nu am ce e si unde e localizat, o sa sap in manual) si O2 ( si pe asta trebe sa-l caut).

Re: CHECK aprins

#101
Ok, pe frigul din weekend am facut schimbul de ulei si am verificat fise si bujii care par ok.

Eroarea ce mareata P0172 se incapataneaza sa ramana acolo.
Cam cu ce sa incep verificarile ?
Ma gandeam cu senzorul MAP, dar cum stiu daca e ok sau nu ?
In general, asa statistic, cam ce buba e ?

Inainte de clear errors:
P1040697.JPG
Dupa un clear all errors asa arata ce zice torque:
Screenshot_2015-11-07-16-49-09.png
Torque_after_clear_P0172
vlcsnap-2015-11-09-11h49m57s88.png

Re: CHECK aprins

#102
Ca sa nu desfac aiurea, consultand manualul si pozele cu motorul, am identificat, sper corect, urmatoarele:
senzor_MAP.png
MAP
IAC_TPS.png
IAC_TPS
sondaO2_1st.png
prima sonda O2
Sub masina, dupa cuplajul acela elastic al evacuarii, cred ca e catalizatorul si inainte sau dupa el, mai e ceva senzor care seamana, cu ceea ce am zis eu ca e prima sonda de O2, acel senzor / sonda , e a 2-a sonda O2 ?

EGR, daca m-am prins corect din manual, e greu accesibil undeva intre motor si tabla dinspre habitaclu.

Re: CHECK aprins

#103
Ceea ce ai marcat tu ca fiind MAP este defapt supapa de purjare.
MAP-ul este fix deasupra canistrei de carbon (cutia aia neagra).
Din MAP(sub el), pleaca un furtun subtire (vaccum) si duce in galeria de admisie mufat intr-un stut mic pe fata galeriei.

Da, dupa catalizator este si a2a sonda O2 de altfel fiind si cea cu problema. Tot ai diagnoza...vezi cum lucreaza cele 2 sonde(simultan).

Apropo, vezi ca din TORQUE poti afla mai multe date despre diversi senzori decat ai afisat tu acolo...
*Mecanica MATIZ & SPARK
*Revizii periodice
*Diagnoza Daewoo fabr. 99-2008
<< Tel : 0721 387 857 - Tudor >>
https://www.facebook.com/MATIserv/

Re: CHECK aprins

#105
Motor rece - temperatura lichidului de racire ~67C
Screenshot_2015-11-13-17-02-20.png
O2 senzors low value
Screenshot_2015-11-13-17-02-15.png
O2 senzors high values
Motor cald - temperatura lichidului de racire ~87C - dupa trafic urban de varf+extraurban moderat cu vit. de ~100km/h, ~30km.
Screenshot_2015-11-13-19-18-54.png
O2 senzors
aici O2 1x1 oscila de la 0.2V ->0.95V si O2 1x2 oscila intre 0.7V -> 0.8V

Cand am ajuns inapoi acasa dupa drumul de test, am citit fault codes si se prefigureaza, desi check e stins ( de mine, cu clear).
Screenshot_2015-11-13-19-20-41.png

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

cron